Site Overlay

Co przesądza o przewadze konkurencyjnej firmy kurierskiej?

Rynek usług kurierskich w Polsce

Badania statystyczne pokazują, że rynek usług kurierskich w Polsce w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Podstawową przyczyną takiego stanu rzeczy jest szybki rozwój handlu internetowego. Polacy coraz chętniej i częściej kupują za pośrednictwem sklepów internetowych, dlatego potrzebują sprawdzonych dostawców, którzy szybko i sprawnie dostarczą im zamówioną paczkę pod wskazany adres. Obecnie na polskim rynku działa wiele podmiotów świadczących usługi kurierskie. Warto więc dowiedzieć się, dlaczego jedne z nich są chętniej wybierane od innych i co decyduje o przewadze konkurencyjnej firmy.

Sposób nadawania przesyłki

Klient bardzo często po raz pierwszy styka się z firmą kurierską w sytuacji, gdy chce nadać przesyłkę i szybko dostarczyć ją pod wskazany adres. Najprostszym sposobem na znalezienie kuriera jest odwiedzenie strony internetowej firmy lub zadzwonienie pod wybrany numer. Żeby uzyskać przewagę konkurencyjną, należy mieć przejrzystą stronę www, na której będzie można zlecić usługę lub sprawnie działającą infolinię. Istotne znaczenie podczas nadawania przesyłki ma również to, czy klient musi osobiście dostarczyć paczkę do kuriera, czy też kurier sam przyjedzie do klienta po odbiór zamówienia.

Jakość świadczonych usług

Jednym z najważniejszych elementów decydujących o przewadze konkurencyjnej jest sposób dostarczania przesyłek. Przesyłki powinny być dostarczane w nienaruszonym stanie. Aby tak się stało, konieczne jest przede wszystkim posiadanie wykwalifikowanej kadry pracowniczej, która będzie odpowiedzialnie obchodzić się z dostarczanymi paczkami. Duża ilość zgłaszanych reklamacji jest bardzo niekorzystna dla firmy kurierskiej i może nawet doprowadzić do jej upadłości. Szukając szans na zaistnienie na rynku usług kurierskich, warto więc postawić na jakość.

Czas realizacji zamówień oraz cena

Klienci korzystający z usług firm kurierskich liczą przede wszystkim na szybkie dostarczenie przesyłki. Obecnie za standard uznaje się doręczanie paczek w ciągu 1-2 dni od dnia złożenia zamówienia. Najlepsze firmy kurierskie mają do dyspozycji nowoczesne narzędzia informatyczne, które pozwalają wydatnie skrócić czas od nadania paczki do jej dostarczenia. Wydaje się, że czas realizacji zamówień jest obecnie tak wyśrubowany, że niewiele da się w tym względzie poprawić, aby uzyskać przewagę konkurencyjną. Dla mniejszych firm kurierskich dużym wyzwaniem jest już samo dotrzymanie kroku liderom rynku. Dla podmiotów, które nie są w stanie dorównać liderom rynku, pozostaje szukać przewagi konkurencyjnej, oferując niższe ceny świadczonych usług. Decydując się na taki krok, należy pamiętać, że w dłuższym okresie konkurowanie wyłącznie ceną to strategia ryzykowna i mało opłacalna.

Istotne detale

Duża konkurencja na rynku usług kurierskich sprawia, że uzyskanie przewagi konkurencyjnej nie jest łatwe. Aby wyróżnić się z tłumu, warto zadbać także o detale. Detalami, na które zwracają uwagę klienci to m.in. wygląd kurierów oraz stan techniczny pojazdów, którymi rozwożą przesyłki. Schludnie ubrany kurier w bluzie z logo firmy jeżdżący nowym dostawczakiem robi lepsze wrażenie od ubranego byle jak pracownika poruszającego się starym i zdezelowanym pojazdem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

16 − 15 =